top of page

VOKÁLNÍ RELACE | Výborně - Znovu přístup


PRODUCENT: "Tenhle tejk byl výborný! Ještě jednou, prosím!"


ZPĚVÁK: "Proč bych to měl zpívat znovu, když byl tento tejk skvělý?"

...



VOKÁLNÍ RELACE


Kolik dobrých tejků by měl zpěvák nahrát?


Při nahrávání zpěváka je mým cílem získat alespoň tři dobré tejky hlavní vokální linky pro každou část skladby.

Proč?

Rád používám triple-tracking pro refrény, aby byl vokál opravdu široký, plný a opravdu "všude" ve stereo poli.

Rád mám 1 hlavní vokální stopu uprostřed a 2 další, které jsou natvrdo panorámované L&R a smíchané s tou hlavní podle chuti.

Někdy automatizuji stopy s tvrdým panorámováním v celé skladbě.

To také pomáhá rozvíjet dobrou gradaci skladby.


Obvykle nahrávám celkem až 10 záběrů na jednu část.

Ale ne všechny záběry jsou dobré.

Při úpravách mám ale na výběr z několika možností.

Někdy skončíte u převzetí jednoho slova ve verši ze "špatných" tejků.

Opravdu!

Protože jakmile projdete úpravou, zjistíte, že ten "dobrý" tejk po úpravě nezní tak dobře haha :D


Když nahrávání vyžaduje náročný produkční koučink, zlepšování frázování a řízení "emocí", jdu až na 40 nahrávek jedné části skladby.

No, když to dopadne takhle, tak já obvykle sezení ukončím a zpěvák dostane nějaké domácí úkoly...

A příště se sejdeme znovu.

Proto zpěváka nutím, aby si koupil vlastní mikrofon, doporučuji mu zvukovou kartu a DAW a dokonce ho učím, jak pracovat v domácím studiu.

Pak zpěvák doma nahraje několik zkušebních nahrávek a já na dálku provedu několik revizí,

než se znovu sejdeme ve studiu a nahrajeme finální nahrávku.


A co se týče doprovodných vokálů a gangů, většinou se snažím o ještě více záběrů a vrstev, ale to už je jiný příběh :)




  • Kolik dobrých tejků běžně nahráváte?




Ať vás provází múza!






bottom of page