Přidejte více vrstev!
JAK MIXUJI
Bez dobrých bicích není dobrá skladba, že?
Když míchám skladbu, která obsahuje energické bicí party, například v žánrech rock a metal, nebo dokonce v současném country či elektropopu,
chci, aby bicí zněly velkolepě a široce.
Dobrou referencí je pro mě zvuk bicích od Nickelback.
Dokonce i někteří inženýři na vysoké úrovni mají bicí Nickelback jako referenci, opravdu.
Velké, svěží, široké, tlusté a jasné bicí.
Někdy hledám ještě těžší a průraznější tón.
I když chci získat opravdu průrazné a silné bicí, stále chci velkou atmosféru nebo prostor a zároveň šířku.
Někdy je třeba, aby bicí byly více suché, kvůli tempu skladby a rytmu bicích nebo prostě proto, že se vám to tak samozřejmě líbí.
Ale řekněme, že chceme to nejlepší z obou světů - údernost i atmosféru.
PŘÍPRAVA
Vždy připravuji několik sad, které chci smíchat dohromady.
Každou sadu předem smíchám v dílčích projektech, vyexportuji je do stonků a pak je importuji do hlavního mixážního projektu.
Často tak skončím s 1 hlavní sadou a 6 dalšími sadami.
HLAVNÍ SADA
Tato sada obsahuje všechny prvky stavebnice.
Kopák, snare, tomy a činely.
Běžná plná sada.
Hlavní souprava se obvykle skládá až ze 3 zvuků snare a 2 kopákových bubnů smíchaných do sběrnic "snare" a "kick".
Používám všechny dobré věci, jako jsou saturátory, ekvalizéry, kompresory a reverby.
Běžné zpracování.
Hlavní souprava má všechny běžné bodové mikrofony, overhead mikrofony a ambience nebo pokojové mikrofony.
EXTRA SADA
Jakmile mám připravenou hlavní sadu, obvykle přidám několik dalších sad.
Tyto sady obvykle neobsahují žádné činely.
Obvykle je tam sada z 80. let s tím slavným tlustým kopákem s gated reverbem a tím slavným ultra nízko laděným hlubokým snare samplem.
Existuje také elektronická sada, která se obvykle skládá pouze z jakéhosi 808 synth kopáku.
Pak jsou tu 2 mé vlastní samplované kity, pouze kopáky a snare.
Další souprava je ve stylu Ludwig Vistalite. Kopák, snare a tom tomy. Tlustá, dunivá souprava.
A dále je tu klasická souprava ve studiovém stylu Avatar - kopák, snare a tomy.
Někdy je tam také jeden nebo dva další snare nebo dokonce několik FX Toms stop v závislosti na skladbě.
LADĚNÍ
Důležité je naladit všechny zvuky na stejný tón nebo v pěkném intervalu.
Tóny by měly znít pěkně pohromadě.
Pokud by se zvuky rozezněly na různých (špatných) tónech, může být celkový zvuk nepřehledný a rozhodně ne průrazný.
KONTROLA FÁZE
Další důležitou věcí je kontrola fáze mezi hlavní a přídavnou sadou.
Vždy se snažím přehodit fázi na sběrnici extra bicích, abych slyšel, co zní lépe.
Při přehození fáze je obvykle slyšet rozdíl v nízkých frekvencích.
Někdy musím upravit fázi i na jednotlivých sadách xtra drums.
SKUTEČNÉ NEBO SAMPLOVANÉ?
Každý ví, že ve většině komerčně úspěšných rockových a metalových skladbách jsou použity bicí samply.
Dokonce i nejslavnější zvukoví inženýři používají ve své produkci bicí samply.
Vrstvení skutečných bicích se samply bicích je velmi běžné.
Snažím se stále více používat skutečné bicí stopy.
Skutečné bicí jsou vždy směrovány jako hlavní souprava.
Obvykle používám v hlavní soupravě nějaké další nasamplované stopy pokojových mikrofonů, protože většina reálných bicí stop nemá dostatečně dobrou atmosféru / pokojové stopy.
Rád používám méně kvalitní reálné stopy ambience / místnosti jako dodatečné činelové stopy, abych do činelů vnesl živost.
Xtra sady jsou v mých projektech vždy samplované sady.
Takto získávám pořádné bicí ve svých produkcích.
Jaký je váš postup pro získání pořádných bicí?
Ať vás provází múza!
#drums #huge #fat #big #audio #music #recording #mixing #mastering #recordingengineer #mixengineer #masteringengineer #studiolife #audioproduction #musicproduction #audified #plugins #jarekmusilnetwork